Csend és nyugalom van, még a városban is ... bár sajna a villamos ezúttal is tömve volt.
Nem értem a BKV-t, bár biztos megéri nekik, hogy minél több meber zsúfolódik minél kevesebb közlekedési eszközre, de azért az nem normális, hogy csúcsidőben 5-10 percenként jön a villamos, és mindegyik olyan mint egy szardiniás konzerv. Ráadásul az új csoda Combinókon (amiket én mellékesen szeretek, ha épp nincs tömegnyomor) mindenki zsúfolódik az ajtóhoz, mert ha beljebb megy, már nem tud leszállni, a nagyobb megállóknál (Blaha, Üllői, Boráros, Petőfi híd Budai hídfő) kb 10 perc mire ki meg bezsúfolják magukat az emberek. Itt a Petőfi hídnál a szó szoros értelmében kiürül a villamos, kiszáll az összes egyetemista ... Visszatérve a problémámra... Miért nem lehet több villamost indítani ilyenkor? (7:30 és 8:30 között mondjuk) Lehet nem bírná a rendszer, de ezt kétlem, ahogy anyu mesélte, ezek a vezetékek egy vonatot is elbírnának, nem csak egy villamost. Nincs elég megálló? Miért nem lehet legalább ott hosszabbakat kialakítani, ahol van rá lehetőség/igény, itt a Petőfi hídnál pl simán elfér a 2 villamos egymás után, mégis meg kell várni az 5 percet, míg az előző elgurul, mi beérünk és utána lehet kinyomakodni a levegőre. Miért nem lehet alternatív közlekedési eszközöket, vagy normálisabb vonalakat kitalálni? Érdekes módon semelyik másik nagyvárosban nem sikerült eddig tapasztalni, hogy Aból Bbe jutás 3-4 átszállással lehetséges... Ok, hogy vannak kevésbé frekventált területek, de a villamosok és buszok vonalainak "összevonásával" (amit ugye a buszoknál már elkezdtek) sokkal kényelmesebb, és egyszerűbb közlekedést is ki lehetne alakítani.
Hozzátenném, hogy az emberek közlekedési morálján sem ártana javítani! Az öreg mámi oké, hogy feltúrja magát a villamosra, de fél megállón át azért küzd, hogy kapjon ülőhelyet (vagy fennhangon elkezdi a "bezzeg az én időmben még megnevelték a fiatalokat" szöveget - ami nem igazán hatékony, hiszen az emberkék 90%-a úgyis zenét hallgat, vagy szó szerint kitúr valakit a helyéről) majd ezek után a maradék 2 percben szuszog és újra feláll és végig küzdi magát újból fennhangon az ajtóig, (hogy milyenek ezek az új villamosok, sose lehet kiszállni, mekkora a tömeg és ő milyen öreg ehhez stb.). Emellett aki tényleg a végéig megy, az sem megy be belülre, mert ugye hogyan szállna ki. Aztán jönnek az emberkék az óriási csomagokkal meg hátizsákokkal, amivel leütnek mindenkit kiszúrják a szemét ... és emellett még ő van felháborodva, ha megjegyezné az ember, hogy bocsi de ez nem jó... Van még az én vagyok az úr a háznál típus (általában 6 ajtós szekrény) aki mindent és mindenkit felborít megöl mindenkit a szemével és feltünően nem izgatja magát azon, hogy összetör-e valakit vagy sem... ezek persze azok, akiket az ember vagy nagyon elkeül, vagy nagyon összemegy a jelenlétükben (valahogy nincs kedvem ilyen kaliberü emberkékkel összetűzésbe kerülni. Emellett van még egy kedvenc csoportom, a 14-15 éves iskolás hú de menő és szekszi vagyok kikent kifent hangos kislányok csoda csoportja, ami a leghangosabb, legnevetpősebb és legbunkóbb tud lenni. Persze elhiszem, hogy őket ez nem zavarja, de hihetetlen, amikor hosszú perceken keresztül magánéleti és egyéb sminkelési problémák kifejtását hallgatja az ember 200 másik utassal együtt. De ez legalább vicces, csak azt kell megállni, hogy ne röhögd el magad fennhangon - hülyén jönne ki asszem. Aztán persze marad az utazó közönség 50%-a a "normál utas" aki tényleg csak fel meg le szeretne szállni, és igyekszik a többieket legkevésbé zavarni. Bocsánatot kér, előre enged és együtt nevet veled, ha palacsintát csinálnak belőled.
Az más tészta, hogy én személy szerint amúgy is irtózom a tömegtől, pláne, ha muszáj, tehát nem tudom kikerülni (végülis munkába csak be kell jönni valahogy, és más lehetőségem nincs, csak a villamos). Tudom, hogy ez mind pénz kérdése és ebben az országban vagy nincs, vagy nem hajlandók arra költeni amire kéne, de akkor is fontosnak érzem, hogy ha már hangoztatják, hogy fejlődni kéne, meg világváros vagyunk akkor ez így is nézzen ki. Ehhez persze még kéne legalább 3 Metro vonal is, de ezzel már annyira el vagyunk késve, hogy sose lesz olyan amilyennek kéne lennie.
Utolsó kommentek